Napiště mi, rád vám odpovím.

           

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

Moje názory

Neslibujeme zlatá telata jako ostatní, říká lídr ODS

Fajn Kraj

Vede město, kde pravicová strana vítězí pravidelně už od roku 1994. Teď chce občanskou demokracii vrátit zpět i do krajské vlády, kde naposledy rozhodovala před osmi lety. „Neslibujeme zlaté tele, za nás mluví práce,“ říká Dan Ramzer, kandidát na hejtmana v Libereckém kraji za ODS.

Jak chcete přesvědčit voliče, že ODS je jiná než před pár lety, kdy byla spojována s korupcí a klientelismem?

ODS je pořád ODS, je jedinou stranou, která nabízí odpovědnost člověka sama za sebe. Když si vezmete starostu Smržovky Hotovce, pana senátora Zemana, primátora Jablonce Beitla, nestraníka a skláře Jiřího Pačinka, myslíte si, že tihle lidé by kandidovali za něco, v co nevěří? Za nimi je kus práce a ta za ně mluví víc než cokoli jiného. Na kandidátce je čtyřiačtyřicet lidí ze všech oblastí, je tam spousta učitelů, komunálních politiků, lidí přímo z praxe, z kultury. Pokud chce někdo stabilitu a odpovědnost, může zvolit nás. Jediný problém, který jsme kdysi měli, byl, že jsme málo lidem vysvětlovali, co chceme udělat a jak toho dosáhnout. A jestli tam byla nějaká selhání, tak osobní. Ale pokud vím, nikdo z mých kolegů nebyl pravomocně odsouzen.

Přece jen, právě ODS a vládě Jiřího Kittnera se přičítá pověst Liberce coby nejzkorumpovanějšího a jednoho z nejzadluženějších měst.

Ale kdo s ODS vládl? Sociální demokracie, a také někteří lidé ze Změny se na vládě podíleli. Ale je na voličích, zda-li se teď budou dívat na to, co se povedlo ve Frýdlantě, ve Smržovce, v Jablonci, v Koberovech, jak se daří třeba jablonecké nemocnici nebo firmě Detoa. A myslím, že za ODS se toho povedlo hodně i v Liberci, dnes se všichni chlubí lázněmi, ale to byl projekt ODS, vznikly také dvě průmyslové zóny, které nabídly pracovní příležitost tisícům lidí, obnovila se tramvajová trať a investovaly peníze do areálu Technické univerzity. Takže spíše bych se soustředil na budoucnost. Ve volbách vám jsou politici schopni slíbit zlaté tele, my ne, já dlouhodobě říkám, že je daleko důležitější pracovat než slibovat.

Promiňte, ale to se moc neshoduje s hesly, které máte v předvolební kampani. Tam mluvíte o snížení daní a zvýšení platů. To není slibování zlatého telete?

To je celostátní heslo a to, že ho máme na billboardech, je odvislé od jedné jediné věci, od peněz na kampaň. Vyčítá se nám, že jsme vždy vedli nabubřelé kampaně, teď nás bude stát milion dvě stě, tři sta tisíc korun, skoro nejméně ze všech politických stran. Ale já si myslím, že lidé mají plné zuby předvolebních hesel, ta naše jsou na přemýšlení. Hlavním motem je, že umíme věci řešit v Libereckém kraji. Centrální heslo pak mluví o tom, že snížíme odvody a přidáme platy. Protože to spolu souvisí. Když snížíme odvody z mezd, což je administrativně velice náročná složka, nebude muset zaměstnavatel tolik odvádět státu a může přidat lidem.

Tomu rozumím, jenže stále nechápu, proč jste se v kampani nezaměřili více na kraj a nepochlubili se tím, co mají vaši kandidáti za sebou. Namísto toho slibujete vyšší platy, což je téma spíše pro parlamentní volby.

No, víte, osm let jsme u vlády nebyli, takže těžko můžeme prodávat nějaké téma, které se nám za tu dobu povedlo. Ale pokud se podaří snížit odvody mezd, které jsou teď třicet procent, tak zaměstnavatel je může dát lidem. Nevím, proč je pořád na podnikatele koukáno jako na někoho, kdo nás vykořisťuje, to je bolševický přístup. Dnes si chtějí zaměstnavatelé lidi zachovávat, vzdělávat, vytvářejí daleko lepší podmínky, dávají jim stravenky, platí důchodové pojištění, nemůžeme na ně koukat jako na ty, kteří lidi odírají.

Na krajské vládě se už osm let nepodílíte, vidíte někde její rezervy?

Dlouhodobě je bez koncepce zdravotnictví. Vyčítali to již paní Kocumové, která resort dva roky vedla a po jejím nuceném odchodu s tím dosud nikdo nehnul. Přitom my vůbec nevíme, kolik bychom tady měli mít gynekologů, zubařů, praktických lékařů. Kraje převzaly úlohu okresních úřadů, kde dříve zdravotní rada přesně věděla, kde má být kolik lékařů. Teď to neví nikdo.

Myslíte, že za odchody lékařů i sester jsou skutečně nízké platy, jak se často prezentuje?

Ne, problémem je administrativa, tlak na lékaře. Než mohou začít léčit, musí mít dalších šest let vzdělávání. U nás v kraji je blízko Německo a teď už vím, že kromě lékařů tam odešlo pracovat do Žitavy i pár učitelů. Jsou tam lépe placení a mají lepší podmínky. Abychom si je udrželi, musíme pro ně být zajímaví. Není tu žádná vzdělávací kapacita, proto chceme v rámci rekonstrukce liberecké nemocnice a její modernizace získat daleko více možností vzdělávat zdravotníky, a to včetně lékařů, záchranářů i sester. Ale je to běh na patnáct, dvacet let. Pokud ale k tomu nevytvoříme podmínky teď, tak už asi nikdy.

Velkým tématem je také zakázka na dopravce pro kraj. Tím se chcete také zabývat?

Ano, to je naše druhé téma, zbabrané výběrové řízení na dopravce. Všude jinde ostatní kraje bohatě platí dopravcům, mají daleko větší konkurenční výhody. Nepokrytě říkám, že jsem člen představenstva ČSAD Liberec, a tak vím, že my nemůžeme těm lidem přidat, protože nemáme z čeho. Je to závislé od toho, kolik je nám kraj ochoten dát. A není řešením vysoutěžit to tak, aby tady jezdila firma z druhého konce Evropy jenom proto, že je levná. Pak je riziko, že přijde 850 lidí o práci, protože to nejsou jenom řidiči, ale i další profese, třeba opraváři.

Kraj si ale pohrává i s myšlenkou, že by zřídil vlastní dopravní podnik, s vlastními autobusy i řidiči. Co na to říkáte?

V zásadě jsem proti tomu. Veřejná doprava je naopak oblast, kde by měla konkurence být. Je to byznysová záležitost a pro všechny by měla být nastavená stejná pravidla.

Je naopak něco, za co chcete současnou krajskou vládu pochválit?

Jsem rád, že jsou nastavená pravidla hospodaření, hodně peněz se ušetřilo na energiích, plynu a určitě je chci pochválit za podporu sportu, hasičů i kultury, za to, že našli odvahu k přímé podpoře kulturních akcí, třeba se kraj přihlásil k Valdštejnským slavnostem. Na druhou stranu, v době relativně hospodářského dostatku se každý rád chlubí. Byl bych rád viděl krajskou vládu, kdyby ty peníze nebyly, to by pak byli teprve frajeři.

V posledních krajských volbách získala ODS přes devět procent, tedy pět křesel, v nedávném předvolebním průzkumu strana poskočila na třináct a půl procenta. To vás může těšit, ne?

Ono bude důležité, nakolik dokážeme lidi přesvědčit v naší kampani a kolik jich pak skutečně přijde volit. Ta voličská mapa ODS se trochu změnila, mohou za to dvě věci. Tou první byla vládní krize v roce 2013, tou druhou je vstup ANO na politickou půdu. V kraji už jsme ústup voličů měli, část přešla ke Starostům a teď nám jich hodně sebralo v komunálu a v parlamentních volbách ANO. Uvidíme. ANO spíš získává z těch levicových voličů. U toho pravicového bohužel platí, že pokud je jednou zklamán, tak trvá dlouho, než se zase vrátí.

***

Profil Dan Ramzer, 47 let * vystudoval Vysokou školu zemědělskou v Praze, později si doplnil pedagogické vzdělání na Technické univerzitě v Liberci * od roku 1992 působil jako pedagog na středním odborném učilišti ve Frýdlantu. V roce 1999 se stal jeho ředitelem * od roku 2007 je starostou města Frýdlant * od roku 2014 je krajským předsedou ODS * je ženatý, má syna a dvě dcery

Zdroj: Mladá fronta DNES - Jana Pšeničková

Na místo důvodů, proč to nejde, chci hledat řešení

Fajn Kraj

Co považujete za největší úspěch, kterého jste během let svého působení v politice dosáhl?

Zvládli jsme krizový stav a nápravu škod po povodních v roce 2010 a od roku 2008 organizujeme celoroční aktivizační programy pro seniory.

Jak byste chtěl zúročit své dosavadní bohaté zkušenosti z regionální politiky ve prospěch kraje?

Chci hledat řešení tam, kde jiní hledají důvody, proč to nejde. Zejména v resortech zdravotnictví, školství a v oblasti veřejné dopravní obslužnosti.

Do krajských voleb kandidujete opakovaně již od roku 2000. Nikdy jste ale nebyl na předních místech kandidátky. Proč nyní ta změna? A stál jste o to, nebo jste nabídku přijmout první místo na kandidátce dlouho zvažoval?

Nabídku na pozici lídra kandidátky ODS jsem přijal. Navíc předseda regionálního sdružení Občanské demokratické strany Libereckého kraje musí přijmout odpovědnost za krajskou kandidátku. ODS je standardní stranou s danými pravidly. Kandidoval jsem na místech, na která mě nominovali a schválili delegáti volebních sněmů.

Ve volbách v roce 2008 skončila ODS v kraji druhá, o čtyři roky později již jako čtvrtá. Jak vidíte nyní své šance? Nemáte obavu z nových politických hnutí?

Obavu z volebních hnutí nemám. Opakovaně říkám, že pokud se netransformují na standardní politický subjekt – stranu, která má svá pravidla, hierarchii a širokou členskou základnu – nemohou dlouhodobě přežít. Naše šance potvrdí voliči, kteří přijdou k volbám.

Pod heslem „Zjednodušme to“ se chce ODS zaměřit na snížení daní, odvodů, zlepšení bezpečnosti, dopravy, školství či zdravotnictví. Ve které z výše uvedených oblastí kraj podle vás musí nejvíce přidat?

Ve všech!

Jaké jsou vaše plány v oblasti bezpečnosti?

Zaměřit se chceme na prevenci a zvýšení pocitu bezpečí obyvatel Libereckého kraje. Tohoto stavu lze dosáhnout pouze velmi úzkou spoluprací s Policií ČR, jednotlivými městy, především na úrovni ORP III, a všemi ostatními složkami IZS.

Největším problémem je na území kraje nárůst trestné činnosti v souvislosti s užíváním návykových látek a v místech faktického sociálního vyloučení. Rizikovými skupinami jsou především nezaměstnatelní, bezdomovci a lidé ohrožení chudobou.

Podcenit nechceme ani prevenci a opatření v souvislosti s bezpečností silničního provozu.

V Libereckém kraji je vysoká poptávka po kvalifikované pracovní síle. Na druhou stranu, na úrovni kraje lze řešit jen dílčí problémy kapacit a dislokací. Řešení tady vidíte v reformě školství na úrovni středních škol s výraznou participací podnikatelského sektoru. Nemyslíte, že k ní ale mělo dojít již dávno? Nebo jak je možné, že je kraj, a nejen Liberecký, v takové situaci? Kdo za ni nese odpovědnost?

Jednoznačně za ni nese odpovědnost politická reprezentace kraje. Kapacita i struktura studijních i učebních oborů jsou naddimenzované. Je potřeba najít odpověď na otázku, proč si některé podniky chtějí otevírat vlastní školy. Poslední systémové kroky vedoucí ke stabilizaci kapacity sítě škol ve zřizovací pravomoci Libereckého kraje učinila před šesti lety tehdy vládnoucí ČSSD. Od té doby nic!

Do jaké míry je v možnostech hejtmana ovlivnit počet zdravotníků, a tím i dostupnosti lékařské péče v kraji, a co byste pro to chtěl udělat vy sám?

Sám nic nezvládnu. Každý úspěch je výsledkem týmové práce. Naším hlavním řešením je v Libereckém kraji vytvořit podmínky pro vznik vzdělávacího zařízení pro lékaře a zdravotníky – optimálně v koordinaci Krajské nemocnice Liberec a Technické univerzity.

Jaké investice do dopravní infrastruktury považujete za stěžejní?

Je jich několik – největší prioritou je dlouhodobě zlepšit stav komunikací ve vlastnictví Libereckého kraje.

Z „velkých akcí“ jsou to dokončení propojení Liberce a Jablonce nad Nisou, napojení průmyslové zóny LIBEREC JIH na komunikaci I/35, dopravní napojení Frýdlantska a obchvat České Lípy.

Vedení Libereckého kraje podle Krajského protikorupčního pracoviště netlačí na antimonopolní úřad, aby konečně rozhodl ve věci čtyřmiliardové zakázky na dopravní obslužnost. Přitom v srpnu vyprší roční lhůta, ve které může podat žalobu k soudu pro nečinnost ÚOHS. Úřad zakázku zrušil loni v květnu a kvůli tomu kraj platí za autobusovou dopravu vyšší cenu, než jakou nabídli vítězní uchazeči. Kraj nařčení z nečinnosti odmítá. Jak na vás celá kauza působí? A máte představu, jak spory na provozování autobusové dopravy v kraji ukončit?

Nemyslím si, že by v tomto případě měla být cena na prvním místě. Pak je to totiž především na úkor řidičů autobusů, kteří jsou podhodnoceni, a firem dopravců na území vlastního kraje. Snižuje se tím jejich konkurenceschopnost, protože například ve smlouvách je požadována obnova vozového parku, ale fakticky se za ni neplatí. V Libereckém kraji jezdí dopravci za 27,30 Kč na 1 km. V sousedním Středočeském za 31 Kč.

Naším zájmem je udržet v Libereckém kraji kvalitní firmy a především jejich zaměstnance. V momentě, kdy se bez rozmyslu otevře trh, může přijít o práci téměř 1 000 lidí. Proto cena za dopravní výkon nesmí být jediným kritériem nové veřejné zakázky na dopravce ve službě veřejné autobusové dopravní obslužnosti.

Zdroj: Parlamentní listy